Sådan holder du lækkersulten væk

Har du også svært ved at sige nej tak til kollegaens hjemmebagte kage, og er du nødt til at smutte forbi en kiosk på vej hjem for at købe en pose slik eller to for at stille den værste sukkertrang?

De fleste må dagligt kæmpe mod trangen til at spise noget sødt – og den er rigtig svær at komme af med.

Til gengæld kan du med disse få tips fra diætisten Marissa Lippert holde den under kontrol, skriver Health.com.

Detox din krop efter julemaden – sådan gør du

Beløn dig selv
Er du glad for kager og søde sager, vil det blive meget svært for dig at leve et liv helt uden sukker. Men i stedet for at gøre det modsatte og spise løs af kager og slik dagligt, så indfør tre ugentlige belønninger i form af din yndlingskage eller slik.

Det giver dig noget at se frem til og glæde dig til, når du kan mærke den irriterende sukkertrang. Og du vil nyde kagen ekstra meget, når du endelig får lov til at spise den.

Kom sundere og gladere gennem vinteren med disse 8 guidelines

Vælg den sunde partner
Har du lyst til chips? Så vælg i stedet grøntsager og guacamole, som der er masser af sunde fedtstoffer og vitaminer i. Har du lyst til chokolade? Så spis en lille smule chokolade med yoghurt til, hvor der er godt med proteiner i.

På den måde undgår du at spise for meget af det usunde, og du får samtidig proteinrige og sunde snacks.

Bliv sund som model, DJ og stifter af Liljatraining, Emilie Lilja – få hendes tips her

Lyt til din krop
Der er forskel på at være sulten og have lyst til noget specielt. Kan du klare lysten med et æble og en håndfuld mandler? Eller er du virkelig sulten og har brug for mere mad?

Lyt til din krop og undgå kalorierne fra chips, chokolade og kager.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes