Ferien blev meget dyrere! Arrangør annullerede vores hotel og bad os finde et selv

I en situation hvor hotellet er overbooket, og du ikke kan få din rejse opfyldt, har du krav på et afhjælpningstilbud.

I en situation hvor hotellet er overbooket, og du ikke kan få din rejse opfyldt, har du krav på et afhjælpningstilbud.

Hej Camilla

Min kæreste og jeg har lige været på weekendophold i London. På nettet bestilte vi en rejse med fly og hotel placeret i centrum, tæt på alle seværdighederne.

Dagen før vi skulle af sted, modtog vi en mail fra vores rejsearrangør om, at hotellet var overfyldt, og de kunne ikke hjælpe os med at finde et andet hotel.

Vi kunne enten vælge at få alle pengene retur eller beholde flybilletterne og selv finde et hotel. Vi tog af sted, men det var svært at finde et tilsvarende hotel med samme pris, stand og beliggenhed.

Derfor endte det med at koste os 1000 kr. mere for et hotelværelse med en beliggenhed, der ikke var nær så god.

Hvad kan jeg gøre? Kan jeg få webshoppen til at betale mine ekstraomkostninger til andet hotel?

Hilsen Morten

Sådan sikrer du dig mod identitetstyve og ufrivillige banklån på ferien

Kære Morten

I en situation hvor hotellet er overbooket, og du ikke kan få din rejse opfyldt, har du krav på et afhjælpningstilbud.

Kan rejsearrangøren ikke stille med et nyt hotelværelse, har de misligholdt jeres aftale og har pligt til at erstatte det tab, du har haft ved at booke et andet hotel, svarende det det oprindelige hotel.

Du vil derfor kunne rette et erstatningskrav på differencen på det oprindelige køb og erstatningskøbet.

Du har pligt til at finde et tilsvarende hotelværelse til bedst mulig pris i forhold til aftalte pris. Når rejsearrangøren er så sent ude med meldingen om aflysningen af hotellet, må det være forventeligt for rejsearrangøren, at det ikke er muligt at skaffe tilsvarende hotel til præcis samme pris.

Denne difference skal rejsearrangøren betale.

Venlig hilsen Camilla

Ferien i fare? Kom til at bestille billetter til forkert flyafgang – en måned senere!

“Hvad gør jeg nu?!”: Lene havde købt rejsen, men så gik rejsebureauet konkurs

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til son@online.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejde med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes