Kompensation? Rejsearrangør gav os et dårligere hotel end det, vi betalte for

Må en rejsearrangør godt spise en kunde af med et dårligere hotel i en kort periode?

Må en rejsearrangør godt spise en kunde af med et dårligere hotel i en kort periode?

Hej Camilla

Min kone og jeg skulle til USA i to uger og købte på nettet en rejse til Østkysten med ophold på et 5-stjernet hotel.

Et par dage før afrejse får vi besked om, at vores hotel er overbooket de første dage, og at vi først kan få vores værelse to dage senere end planlagt.

Vores rejsearrangør kunne dog tilbyde os overnatning på et andet hotel de to første dage. Vi takkede ja til tilbuddet for at sikre os et sted at sove.

Da vi kom frem til hotellet, var det langt under den stand, vi havde bestilt. Hvem skal jeg klage til, og kan jeg forlange kompensation?

Hilsen Søren

Ferien i fare? Kom til at bestille billetter til forkert flyafgang – en måned senere!

Kære Søren

Når I bestiller en pakkerejse, hvor I ikke får det hotel, I oprindeligt har bestilt, og hvor standarden på afhjælpningstilbuddet ikke svarer til det, I med rette kunne forvente, er rejsen mangelfuld. I det tilfælde er I berettet til et nedslag i prisen. Klagen skal ske til den, I har indgået aftalen med, dvs. det rejsebureau I har købt rejsen af. Hvor meget I kan kræve i kompensation, afhænger af en skønsmæssig vurdering, hvor man ser på, hvad I med rette kunne forvente af et 5-stjernet hotel i forhold til det hotel, I blev indlogeret på de to første dage. Når man klager over rejser, er det vigtigt, at man klager med det samme til det rejsebureau, man har købt rejsen af, så de har en mulighed for at udbedre det klagen handler om, straks.

Venlig hilsen Camilla

Her er de dummeste ferieklager fra endnu dummere turister

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til son@online.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejde med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes
1