Vennerne påvirker dit ferievalg

Det viser en undersøgelse, som momondo har foretaget.

For 36 procent er det forskellige rejsehjemmesider, der afgør, hvor vi tager hen, og for 26 procent er det opdateringer på de sociale medier, der afgør feriedestinationen.

Blandt de yngs­te er trenden dog en lidt anden. Her er det helt klart de sociale medier, der har størst betydning for valget af rejsedestination.

»Vi kan se, at det især er de unge, der søger rejseinspiration på sociale medier, hvor det bugner med feriebilleder fra bloggere og andre kendte. Det hænger nok sammen med, at der generelt er flere unge, der bruger de sociale medier, kombineret med, at de har stor tillid til de influenter, de følger,« siger Lasse Hansen, presseansvarlig i momondo.

Sådan undgår du miljøbøder på bilferien

Vi flotter os med dyrere charterferier

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes
1