Her er de supermarkeder, der er slemmest til at glemme at slå tilbuddene ind

Det er oftest kunder i Netto, Føtex og Bilka, som inden for de seneste seks måneder har oplevet, at deres tilbudsvarer ikke går ind til den rigtige pris.

Det er oftest kunder i Netto, Føtex og Bilka, som inden for de seneste seks måneder har oplevet, at deres tilbudsvarer ikke går ind til den rigtige pris.

Det er oftest kunder i Netto, Føtex og Bilka, som inden for de seneste seks måneder har oplevet, at deres tilbudsvarer ikke går ind til den rigtige pris. Det viser en rundspørge YouGov har foretaget for Søndagsavisen.

Alle tre butikker hører under Dansk Supermarked, og at deres butikker er i toppen af listen, vil give stof til eftertanke, mener Bruno Christensen, ekspert i detailhandel.

»Det er bestemt ikke godt, det her resultat. Man er opmærksom på, at der er en teknisk udfordring, men den her undersøgelse viser tydeligt, at man ikke har løst problemet endnu. Derfor vil det her også give aktivitet helt ind på ledelsesgangene i Dansk Supermarked.«

Kunder blev snydt for tilbud i Føtex

Ifølge Tina Dhanda, chefjurist i Forbrugerrådet Tænk, bør resultatet få Dansk Supermarked til at se indad.

»Dansk Supermarked skal nok overveje, om de ikke kan gøre det her bedre. Det er jo ret problematisk, at de står for de tre butikker, som har flest kunder, der oplever ikke at få den korrekte pris,« siger hun.

Supermarkeder snyder dig for tilbud

Utilfredsstillende resultat
I Dansk Supermarked er man ked af prisfejlene.

»Det er selvfølgelig ikke et tilfredsstillende resultat, og vi ærgrer os over, at mange går rundt med oplevelsen af at have været udsat for prisfejl. Vi undersøger løbende, om vi kan forbedre vores systemer og procedurer, så fejl undgås,« skriver Julie Spanner Kloppenborg, kommunikationsmedarbejder i Dansk Supermarked, i en e-mail til Søndagsavisen.

Søndagsavisen mener: Troværdigheden ryger ud med kassebonen

Anderledes positivt ser det ud for de tyske discountsupermarkeder Aldi og Lidl. De har nemlig færrest kunder, som oplever forkerte priser.

»Det er ikke overraskende, for de er suverænt de dygtigste i Danmark på mange områder. De har internationalt format og tusinder af butikker i hele verden, og det betyder simpelthen, at de har en organisation, som gør, at den slags bare spiller,« forklarer Bruno Christensen.

»Nej tak« til kvitteringen er penge ud af vinduet – så mange tjekker aldrig bonen

Her bliver flest snydt
  1. Netto 21%
  2. Bilka 18%
  3. Føtex 17%
  4. Kvickly 17%
  5. Kiwi Minipris 16%
  6. SuperBrugsen 15%
  7. Fakta 14%
  8. Meny 13%
  9. Rema 1000 10%
  10. Spar 9%
  11. Irma 8%
  12. Lidl 6%
  13. Aldi 4%

Procentsatsen er andelen af butikkens kunder, som inden for de seneste seks måneder mindst én gang har opdaget, at rabatten ikke bliver trukket på en tilbudsvare.

Kilde: YouGov for Søndagsavisen, 2.032 respondenter. Respondenterne har kun svaret på de butikker, de har handlet i inden for de seneste seks måneder.

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.