“Hvem skal erstatte min nyindkøbte rygsæk, hvis den aldrig kommer frem?”

Kære Camilla

For en uge siden købte jeg en rygsæk på nettet. Webshoppen lovede levering inden for fire dage. Nu er der gået over en uge, og jeg har stadig ikke modtaget rygsækken. Jeg har kontaktet webshoppen, der siger, at de har sendt rygsækken, og jeg skal kontakte fragtfirmaet i stedet. Hvad gør jeg, hvis nu fragtfirmaet ikke har min rygsæk?

Hilsen Johannes

Loyalitet koster danskerne dyrt på nettet

Kære Johannes

Hvis du ikke har modtaget din vare inden for den lovede leveringsfrist, skal du kontakte den webshop, du har handlet på. Det er webshoppen, der bærer risikoen for, at din rygsæk kommer frem til dig. Skulle den forsvinde undervejs, skal webshoppen erstatte din rygsæk med en ny. Webshoppen må så kontakte det fragtfirma, de har brugt, og forsøge at finde varen. Først når varen er kommet i din besiddelse overgår risikoen for varen til dig. Hvis varen er meget forsinket kan du vælge at ophæve købet.

Venlig hilsen Camilla

Kend dine rettigheder, når du handler på nettet

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til son@online.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejde med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Kompensation? “Rejsearrangør gav os et dårligere hotel end det, vi betalte for”

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.