Min vare var smadret da den kom frem – bærer fragtfirma eller webshop ansvaret?

Hej Camilla

Jeg har købt nogle antiklignende rammer på nettet, men da jeg fik dem, var glasset i den ene ramme gået i stykker. Webshoppen bad mig om at gå videre med min sag til fragtfirmaet, men fragtfirmaet mener, at det er webshoppens og ikke deres ansvar. Hvem skal jeg henvende mig til for at få erstattet rammen/få ny ramme?

Hilsen Signe

“Hvem skal erstatte min nyindkøbte rygsæk, hvis den aldrig kommer frem?”

Kære Signe

Du skal kontakte webshoppen, hvor du har købt varen. Webshoppen bærer ansvaret for varen indtil, du har modtaget den. Sker der noget med rammerne under transporten, skal du henvende dig til webshoppen. Webshoppen og fragtfirmaet må så efterfølgende indbyrdes finde en løsning. Det kan være svært at bevise, om glasset er gået i stykker under transporten eller efter, du har modtaget den, så derfor er det altid en god ide at åbne pakken med det samme, du modtager den, og så kontakte webshoppen så hurtigt som muligt. Er der skrammer på emballagen, bør du gemme den.

Mvh Camilla

“Min tablet blev stjålet da den var til reparation, men de vil ikke erstatte den”

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel.
Har du et spørgsmål? Send det til son@online.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.