Brevkassen: Købt vare var pludselig i restordre – hvad betyder det for mit køb?

Hej Camilla
Jeg har købt et mobilcover på en webshop og modtog ordrebekræftelsen med det samme. På webshoppen stod der, at de ville sende varen samme dag, hvis jeg købte inden kl. 16.00. Og det gjorde jeg.

Så da jeg ikke havde hørt fra dem i to dage, kontaktede jeg dem. Det viste sig, at mit cover var udsolgt. Det var på lager, da jeg købte det, men før de registrerede min ordre, var det udsolgt.

En uge senere fik jeg så en mail om, at varen var i restordre hos producenten. Hvad betyder det for mit køb?

Med venlig hilsen
Sara

Brevkassen: Hvordan overbeviser jeg butikken om, at varen har en fejl?

Kære Sara
Din bestilling er gået igennem, og webshoppen skal derfor sørge for, at du får det cover, du har bestilt, hvis det er muligt. Det betyder, at du bør undersøge, om det samme cover er til salg andre steder.

Så kan du enten selv købe det og få en eventuel difference refunderet af webshoppen, hvis coveret er dyrere end det, du havde købt på shoppen.

Alternativt kan webshoppen købe det et andet sted og sende det hjem til dig.

Hvis coveret er helt udsolgt hos alle forhandlere, må du enten væbne dig med tålmodighed og vente på, at webshoppen får det hjem, eller at få pengene tilbage.

Venlig hilsen
Camilla

Brevkassen: Hjælp, jeg har shoppet på en fupside! Hvad gør jeg?

Fakta
Svaret er givet af Camilla Engel Post, der er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Brevkassesvaret blev bragt første gang d. 26/3 2017.

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.