Det irriterer os mest, når vi shopper

Der er flere ting, der kan gå os på nerverne, når vi shopper.

Der er flere ting, der kan gå os på nerverne, når vi shopper.

»Kan jeg hjælpe med noget?«

Spørgsmålet falder ofte, 10 sekunder efter at du er trådt ind i en butik, og selvom det er venligt ment, er det et spørgsmål, der irriterer et flertal af danskerne grænseløst.

Derfor elsker du vin, chokolade og shopping

Hele 56 procent af danskerne synes, at påtrængende personale er det mest irriterende i de danske butikker, viser en rundspørge, som YouGov har foretaget for Trustpilot.

Nummer to på listen over mest irriterende ting er butiksmedarbejdere, som ikke kan svare på vores spørgsmål.

Tab dig i weekenden med rengøring, sex eller shopping

Private samtaler mellem to ansatte kommer ind som nummer tre. Et andet fænomen, som de seneste år er opstået i mange danske butikker, er ‘mersalg’, hvor kassemedarbejderen forsøger at sælge os en ekstra vare på falderebet.

Det er hele 36 procent af danskerne trætte af, mens 18 procent ikke bryder sig om, at medarbejderen i kassen forsøger at lokke os med i en loyalitetsklub, mens vi står og skal til at betale.

7 solide shoppingråd: Sådan får du mest ud af udsalget

Oplevelser i byen
Minby.dk - nyheder fra København
Lokale ugeaviser
Københavns erhvervsavis

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.