Dette supermarked har de mest tilfredse kunder

REMA 1000 løber med førstepladsen i undersøgelsen af kundetilfredshed.

REMA 1000 løber med førstepladsen i undersøgelsen af kundetilfredshed.

Kunder, der besøger discountkæden REMA 1000, forlader oftest butikken med tilfredshed i sindet og lysten til at vende tilbage.

Det faktum slår en kundetilfredshedsundersøgelse foretaget af konsulenthuset Loyalty Group International fast, skriver Jyllands-Posten. Den norske dagligvarekoncern ender nemlig helt i toppen.

Årets store test af supermarkeder: Her fandt vi mest rod og flest dårlige varer

BrancheIndex Dagligvarer-målingen, som baserer sig på 3.300 onlinespørgeskemaer, afslører desuden, Coop-kæderne Kvickly og SuperBrugsen har de anden- og tredjemest loyale kunder, mens Netto indtager en bundplacering.

I det hele taget er målingen ikke fornøjelig læsning for Dansk Supermarked, da Bilka og Føtex ender på henholdsvis ottende- og niendepladsen i undersøgelsen.

Her er Danmarks bedste supermarked

Bilka, der er gået ni procent tilbage i kundetilfredshed i det forgangne år, forklarer sin dårlige placering med, at kæden har oplevet omsætnings- og kundefremgang.

– Nye kunder er pr. definition ikke lige så loyale kunder som faste kunder, og derfor er denne måling næppe tegn på en negativ udvikling for Bilka. Især fordi vi er i gang med forandringer og dermed får nye kunder ind, siger Mads Hvitved Grand, kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked, til Jyllands-Posten.

De seneste to års duks, Irma, er gledet ud af listen. Der er simpelthen for få respondenter, som har angivet Irma som deres foretrukne dagligvarebutik.

Her er de kendte butikskæder vi sagde farvel til i 2016

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.