Oplevelser i byen
Nyheder, debat og guides fra København
Lokale ugeaviser
Københavns erhvervsavis

Brevkassen: Fik en ekstra pakke – er det mit ansvar at sende den retur?

Kære Camilla
Da jeg for et par uger siden bestilte en højttaler på nettet, modtog jeg ikke bare min højttaler, men også en pakke med to store højttalere i, til min hjemmeadresse.

Jeg ringede straks til webshoppen og fortalte om fejlen, og de bad mig om at sende den ekstra pakke tilbage. Men jeg kan ikke slæbe de to højttalere tilbage til posthuset, fordi pakken er alt for stor og tung.

Det virker ikke, som om webshoppen godtager min undskyldning. Jeg vil selvfølgelig gerne sende højttalerne retur, da de ikke tilhører mig. Men er det virkelig mit ansvar at sende dem retur, når det er webshoppen, der har lavet en fejl?

Hilsen
Kasper

Godt tilbud? Kendt dealsite sælger ‘Kina-varer’ til overpris

Kære Kasper
Der kan være mange grunde til, at man ikke lige har overblik over, hvad og hvor meget man egentlig skal tage imod, når postbuddet ringer på døren.

Derfor kan det også være helt forståeligt, hvis man først opdager, at man har modtaget en pakke for meget, når postbuddet er gået.

Sker det, skal man som udgangspunkt hjælpe med at få den overskydende pakke sendt retur fra posthuset. Hvis det af en eller anden god grund er for besværligt, kan man dog godt argumentere for, at webshoppen selv skal sørge for, at pakken afhentes hos dig.

Meget tunge varer kan være en udfordring for de fleste. Jeg vil derfor anbefale dig at forklare webshoppen, at du ikke har mulighed for at transportere højttalerne til posthuset, og at de derfor bliver nødt til selv at hente dem.

Venlig hilsen
Camilla

Postvæsnet er blandt Europas ringeste

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til online@son.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes