Brevkassen: Vare forsvundet under transporten – hvem har ansvaret nu?

Kære Camilla
Jeg har for noget tid siden købt en taske på nettet, men jeg modtog den aldrig. Webshoppen har kontaktet transportfirmaet, som ikke kan finde den.

Derfor har webshoppen opfordret mig til at søge erstatning hos transportfirmaet, men er det virkelig min opgave? Jeg troede, at webshoppen havde ansvaret, indtil varen var hos mig?

Hilsen
Sara

Få andre svar: Skal jeg selv betale fragt på returvarer?

Kære Sara
Det er helt rigtigt. Det er webshoppens ansvar, at du får din taske. Du kan derfor bede webshoppen om at sende dig en ny. Hvis der er gået mere end tre uger, kan du også bede om at få pengene tilbage.

Vil de ikke gå med til nogen af delene, har du mulighed for at klage til Center for Klageløsning, hvis tasken har kostet over kr. 1.000,-. Hvis du har betalt med kort, kan du også få pengene tilbage via din bank gennem indsigelsesordningen.

Venlig hilsen
Camilla

Få flere svar: Kan jeg klage over et udløbet gavekort?

ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til online@son.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.