Brevkassen: Vare blev beskadiget under transporten – hvem bærer erstatningsansvaret?

Kære Camilla
Til fastelavn har jeg købt et kostume til min søn. Noget af tilbehøret, som hørte med til kostumet, var desværre gået i stykker, da jeg åbnede pakken. Det ligner en fragtskade, for pakken har fået et ordentligt gok.

Webshoppen vil ikke tage ansvaret og siger, jeg skal tage kontakt til fragtfirmaet, da det er dem, der har ansvaret for at erstatte det ødelagte. Er det rigtigt?

Mvh.
Louise

Brevkassen: Så let kan du klage over spam-mails

Kære Louise
Nej, det var helt rigtigt af dig at kontakte webshoppen.

Hvis du har valgt en af de fragtmuligheder, som blev givet på webshoppen, er det webshoppen, som skal behandle en reklamation. Også selvom der er sket en transportskade.

Problemet med transportskader er, at det kan være svært at bevise, om skaden er sket under fragten, eller efter du modtog pakken.

Så vi anbefaler altid, at man ikke smider emballagen væk, og at man reklamerer så hurtigt som muligt efter modtagelsen.

Mvh.
Camilla

Brevkassen: Kan ikke fortryde køb af rejse – har jeg virkelig ingen fortrydelsesret?

Fakta
Svaret er givet af Camilla Engel Post, der chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Brevkassesvaret blev bragt første gang d. 17/3-2018.

Oplevelser i byen
Minby.dk - nyheder fra København
Lokale ugeaviser
Københavns erhvervsavis

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.