Oplevelser i byen
Nyheder, debat og guides fra København
Lokale ugeaviser
Københavns erhvervsavis

Brevkassen: Kjole kom aldrig frem – skal min datter nøjes med et tilgodebevis?

Kære Camilla
Min datter købte en kjole på en dansk webshop for to måneder siden. Desværre har hun aldrig modtaget kjolen. Da vi kontaktede webshoppen for at få vores penge igen, sagde de, at de havde sendt den.

Dog kunne vi som et lille plaster på såret få et tilgodebevis på halvdelen af kjolens beløb. Skal hun virkelig nøjes med det?

Hilsen
Per

Brevkassen: Hvordan overbeviser jeg butikken om, at varen har en fejl?

Kære Per
Nej, det er slet ikke godt nok. Webshoppen har ansvaret for, at kunderne modtager deres varer. Derfor må de sende en ny kjole magen til, hvis de kan.

Tøj er som oftest en sæsonvare, og kjolen kan derfor risikere at være udsolgt nu. Hvis den er det, kan I kræve pengene tilbage – det fulde beløb vel at mærke og ikke udbetalt som et tilgodebevis.

Venlig hilsen
Camilla

Brevkassen: Kan man bare lade pakken ligge på posthuset, hvis man ikke gider have varen alligevel?

Fakta
Svaret er givet af Camilla Engel Post, der chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Brevkassesvaret blev bragt første gang d. 25/7-2017.

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes