Brevkassen: Special-syede bukser er ikke pæne – kan jeg få pengene tilbage?

Hej Camilla
Jeg har fået syet et par bukser, igennem en tysk webshop. Jeg indtastede mine mål online og betalte.

Problemet er bare, at jeg ikke er tilfreds med de bukser, der er blevet leveret til mig. De er syet helt efter målene, men de er bare ikke særlig pæne.

Jeg vil derfor gerne have mine penge tilbage eller have lavet nogle nye bukser. Kan jeg tillade mig at kræve dette, eller er webshoppen i sin fulde ret til at afvise min anmodning?

Med venlig hilsen
Ulrich

Brevkassen: Købte parfume og blev bundet til fordelsklub i 3 måneder – er det lovligt? 

Kære Ulrich
Du har desværre ikke krav på at få pengene tilbage for noget, som du har bestilt over nettet, og som er blevet lavet specielt til dig.

Webshoppen vil have rigtig svært ved at sælge bukserne til en anden, når de er syet efter dine mål.

Derfor har man bestemt, at der ikke er fortrydelsesret på specialfremstillede varer, og det gælder i hele EU.

Mvh.
Camilla

Brevkassen: Fortryder abonnement hos dating-site – kan jeg komme ud af aftalen?

E-mærket
Svaret er givet af Camilla Engel Post, som er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Brevkassesvaret blev bragt første gang d. 7/3 2018.

Oplevelser i byen
Minby.dk - nyheder fra København
Lokale ugeaviser
Københavns erhvervsavis

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.