Annonce: Tre råd til at fremstå professionel

tyler-franta-iusJ25iYu1c-unsplash

tyler-franta-iusJ25iYu1c-unsplash

Det kan være svært at skelne mellem gode og dårlige råd, når det kommer til arbejdsmarkedet, og derfor får du i denne artikel tre gode tips, som får dig til at virke langt mere professionel på arbejdsmarkedet. Er dette ikke nok, kan du overveje muligheden for facadeskilte til din virksomhed, så du kan sætte større fokus på dit brand. 

Telefonsvareren 

Der er ikke noget som kan frustrere mere end at få en telefonsvare, når man havde forventet at tale med nogen, og derfor skal du som professionel sørge for at mindske den frustration. Dette kan du gøre ved at fjerne den almindelige besked “Du har ringet til telefonsvareren, læg en besked efter bib-tonen” og i stedet gøre den personlig. Denne ændring kan mindske forvirring for kunden, som prøver at komme i kontakt med dig, og det kan også give kunden en venligere oplevelse af at have ringet forgæves til dit firma. Du kan med få enkle sætninger ændre hele kundens oplevelse ved blot for eksempel at indtale: “Hej! Du har fået fat i Anja Andersens telefonsvare. Jeg kan desværre ikke komme til telefonen lige nu, men læg en besked, og jeg ringer tilbage hurtigst muligt”. 

Kontaktoplysninger

Når du sender en mail afsted til en kunde, er det som regel den, som kunden bruger, når de skal finde oplysninger om dig og dit firma. Derfor er det alfa og omega, at alle dine oplysninger er nævnt i din automatiske mailsignatur, og at disse er korrekte. Dette mindsker en eventuel frustration hos kunden, hvor søgninger på KRAK eller DeGuleSider ender i en dårlig oplevelse. Du skal altså gøre det nemt for folk at finde dig og kontakte dig, uanset om det er kommende kunder, gode venner eller din næste arbejdsgiver. Er du i tvivl om hvilke oplysninger, som du skal give i din mailsignatur, finder du her en liste: 

  • Navn 
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email-adresse
  • Eventuel LinkedIn-profil
  • Eventuel relevant grafik

Den eventuelle grafik du vælger skal være i sammenhæng med din hjemmeside og dit logo, da sammenhæng giver endnu en mulighed for at fremstå professionel. 

Renlighed

Dette råd virker måske som en logisk tanke, men det er vigtigt, at din arbejdsplads er skinnende ren, når du modtager dine kunder. Dette vil give et langt større fokus på den service du kan tilbyde, i stedet for at fjerne fokus til ubehagelige elementer på kontoret. Det er også videnskabeligt bevist at rene arbejdsområder giver en større produktivitet og arbejdsglæde for dig og dine kollegaer, og ved at prioritere det praktiske arbejde, sørger du for, at muligheden for at mærke de positive sider af en ren arbejdsplads er tilgængelige. 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.