Derfor skal du spise nødder efter træning

Når du kommer hjem fra træning, og tager dig et stort glas vand, så er det faktisk også en god idé at supplere vandet med en håndfuld mandler.

Når du kommer hjem fra træning, og tager dig et stort glas vand, så er det faktisk også en god idé at supplere vandet med en håndfuld mandler.

Uanset om du løber på løbebåndet, knokler af sted på spinningcyklen, eller får pulsen op på en helt anden måde, så er det vigtigt, at kroppen får mulighed for at restituere.

Så når du kommer hjem fra træning, og tager dig et stort glas vand, så er det faktisk også en god idé at supplere vandet med en håndfuld mandler, hasselnødder eller valnødder, lyder rådet fra SØNDAGs sundhedsekspert Anne W. Ravn, der er uddannet diætist.

Får du nok ud af din træning? På Søndag.dk får du 6 tips, der sikrer at du får maksimalt udbytte.

Læg benene op og spis frugt og mandler

Hun anbefaler, at man laver en tallerken med lidt frisk frugt og nødder, og at man så lægger benene op, mens man hviler sin brugte krop.

Mandler er ikke kun gode for kroppens restitution. De kan hjælpe dig til at tabe de overflødige kilo på maven. Læs mere på Søndag.dk.

– For når kroppen har præsteret fysisk aktivitet i længere tid, er det vigtigt at få genopfyldt dens protein- og kulhydratdepoter. Mandler, hasselnødder, valnødder, cashewnødder og andre nødder er gode til at restituere kroppen, da de ud over at indeholde proteiner og kulhydrater også indeholder sunde fedtstoffer med de eftertragtede sunde fedtsyrer. De sunde fedtstoffer er med til at nedsætte ømhed efter træning, lyder det fra Anne W. Ravn.

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.