Burger King foreslog våbenhvile med den evige fjende – se her, hvad burgeren skulle hedde

Sådan skulle en McWhopper have set ud, hvis den var blevet en realitet

Sådan skulle en McWhopper have set ud, hvis den var blevet en realitet

I går foreslog Burger King via en stort opslået kampagne i tv, aviser og de sociale medier, at de sammen med McDonalds skulle sælge og servere den samme burger på begge giganters restauranter i én dag i forbindelse med ‘Peace Day’, en velgørenhedssdag der sætter fokus på fred verden over. Desværre afslog McDonalds idéen, skriver NBC News, men var bestemt ikke afvisende:

– McDonalds elsker intentionen bag, men tror at vores to brands kunne gøre noget større for at gøre en forskel, skriver McDonalds direktør Steve Easterbrook på Facebook, der også lige havde en lille opsang til Burger King og deres brug af krigsretorik i kampagnen og hvordan de to burgerkæders konkurrence blegner i forhold til “den rigtige smerte og lidelse i krig”.

Burgeren skulle have heddet McWhopper og den skulle bygge på de mest ikoniske elementer fra hver kædes signatur burgere; BigMac og Whopperen. Den skulle kunne være sælges  d. 21. september, der er international ‘Peace Day’.

Læs også: Fastfood uden stivelse: Burger omeletten

Se Burger Kings ‘våbenhvile’ her:

Lillebror driller storebror

Burger King er den evige lillebror i den internationale burgerkamp. Men flere eksperter mener, at Burger King fremstår som vindere efter den seneste runde af kampen:

Marketingeksperten Martin Lindstrom fortæller til NBC, at “McDonalds kunne nemt have reageret på en sjov og kæk måde, hvilket ville have vendt hele situationen. Men de missede muligheden. 1-0 til Burger King.”

 

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.