4 morgenmåltider til en sund hud

Du kan bruge concealer og pudder for at gøre din hud fin og glat, men i bund og grund handler en sund hud om det, du spiser.

Det forklarer Lisa Drayer, der har skrevet bogen ”The Beauty Diet”.

Her får du fire bud på morgenmåltider, som gør noget godt for din hud:

Italiensk omelet
Æg er sundt, og hvis du fylder den med friske tomater, får din hud også gavn af måltidet. Tomater er kendt for at modvirke solskoldninger, øge produktionen af kollagen og gøre huden mere blød.

Her er sandheden om din morgenmad

Smoothie med kiwi og jordbær
Det tager kun fem minutter at blende kiwi og jordbær sammen i en lækker smoothie. Der er masser af C-vitamin i, hvilket øger kollagen-produktionen og virker positivt mod rynker.

Bagel med laks og smøreost
For at din hud holder sig flot og sund, har den brug for omega 3-fedtsyrer, og det er laks en rigtig god kilde til.

Så lav en sandwich med laks og smøreost og få de gode fedtsyrer til huden.

Her er slankekuren til de travle kvinder

Pandekager med valnødder og æbler
Det kan godt være, at der er en del kalorier i pandekager. Til gengæld kan de laves med fuldkorn, og så er der godt med protein og lidt fedtsyrer i.

Spiser du pandekagerne med lidt valnødder til, får du oveni købet omega-3-fedtsyrer, der er rigtig gode for huden.

På Femina.dk kan du få en opskrift på en lækker og sund morgengrød, som er let at lave

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes