Her er 5 af de mest kalorie-fattige julesnacks

Det kan være en udfordring, men du kan faktisk godt komme igennem julen uden at tage alt for mange kilo på. Det handler nemlig om at spise de rigtige ting i de rigtige mængder.

– Det hele tæller jo i kalorieregnskabet, og det løber rigtig hurtigt op. Mit råd er at blande de forskellige julesnacks lidt, siger Lisa Bolting, der er chefdiætist.

Få 8 tips til en sundere jul på in.dk

Hun giver her fem bud på julesnacks, der alle indeholder under 200 kalorier:

Mandariner
Det er en sund julefrugt, og du kan sagtens spise fire af slagsen, før du når 200 kalorier.

Tørrede figner
Det er også en forholdsvis sund julesnack, som dog indeholder meget sukker. Du kan spise tre eller fire tørrede figner for 200 kalorier.

Hvad gør man, hvis skindet på juleanden ikke bliver ordentligt sprødt? Få svaret på femina.dk

Nødder
Nødder er en rigtig sund julesnack, der har et højt indhold af det sunde fedtstof. Du kan spise seks-syv knækkede valnødder eller 10 knækkede hasselnødder for 200 kalorier.

Marcipan
Marcipan er lavet på nødder, og det er bestemt ikke den værste julesnack, du kan spise. Du kan indtage 40 gram marcipan, inden du når 200 kalorier.

Flæsk
De små gelétoppe indeholder nærmest kun sukker. Du kan spise seks-syv stykker for 200 kalorier.

De er ikke sunde, men de er lækre. Få opskriften på marcipankugler med lakrids og hvid chokolade på femina.dk

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes