Onlineshopperens brevkasse: Hvor lang tid har firmaet til at levere min vare?

Hvor lang tid skal man vente på en vare, før man kan klage eller annullere den?

Hvor lang tid skal man vente på en vare, før man kan klage eller annullere den?

Hej Camilla

Jeg har købt en ret dyr taske på nettet, men har endnu ikke modtaget den, og der er nu gået 20 dage. Jeg er begyndt at blive urolig og vil gerne annullere købet. Men hvornår kan jeg det? Jeg har tjekket, og der står ikke noget om deres leveringstid på hjemmesiden.

Hilsen Louise

Mere fra brevkassen:  Kan jeg klage over et udløbet gavekort?

SKRIV TIL BREVKASSEN
Brænder du inde med et spørgsmål vedrørende onlineshopping? Skriv til online@son.dk, så kan det være, at det er dit spørgsmål, vi svarer på i brevkassen.

Kære Louise

Når du ikke er blevet lovet levering inden for et bestemt tidspunkt, har webshoppen som udgangspunkt 30 dage til at levere varen.

Pengene for varen må webshoppen først trække fra dit kort, når varen bliver afsendt fra webshoppen.

Hvis du ønsker at fortryde købet, skal du meddele det til webshoppen via mail eller telefon.

Oftest kan webshoppen oplyse dig om, hvorvidt varen er afsendt, eller hvornår du kan forvente levering. Hvis varen er blevet sendt afsted til dig, skal du naturligvis sørge for at sende varen tilbage til webshoppen, hvis du stadig vil fortryde købet.

Hvis varen ikke er kommet frem til dig, fordi den er blevet væk i posten, skal du ikke være urolig. Webshoppen bære ansvaret for tasken, indtil den er kommet i din fysiske besiddelse.

Mvh Camilla

Mere fra brevkassen: Skal jeg selv betale fragt på returvarer?

OM ONLINESHOPPERENS BREVKASSE OG CAMILLA ENGEL POST
Søndagsavisen og e-mærket vil gerne ruste danskerne til at handle på nettet. Derfor har vi i samarbejde startet ‘Onlineshopperens brevkasse’, hvor du kan skrive ind med spørgsmål til internethandel. Har du et spørgsmål? Send det til son@online.dk, hvor ekspert Camilla Engel Post sidder klar til at svare på dit spørgsmål.
camillaengelpost
Camilla Engel Post er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Camilla har arbejde med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

 

 

 

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.