Brevkassen: Hvor lang tid har firmaet til at levere min vare?

Hvor lang tid skal man vente på en vare, før man kan klage eller annullere den?

Hvor lang tid skal man vente på en vare, før man kan klage eller annullere den?

Hej Camilla

Jeg har købt en ret dyr taske på nettet, men har endnu ikke modtaget den, og der er nu gået 20 dage.

Jeg er begyndt at blive urolig og vil gerne annullere købet. Men hvornår kan jeg det? Jeg har tjekket, og der står ikke noget om deres leveringstid på hjemmesiden.

Hilsen

Louise

Kan jeg klage over et udløbet gavekort?

Kære Louise

Når du ikke er blevet lovet levering inden for et bestemt tidspunkt, har webshoppen som udgangspunkt 30 dage til at levere varen.

Pengene for varen må webshoppen først trække fra dit kort, når varen bliver afsendt fra webshoppen.

Hvis du ønsker at fortryde købet, skal du meddele det til webshoppen via mail eller telefon.

Oftest kan webshoppen oplyse dig om, hvorvidt varen er afsendt, eller hvornår du kan forvente levering. Hvis varen er blevet sendt afsted til dig, skal du naturligvis sørge for at sende varen tilbage til webshoppen, hvis du stadig vil fortryde købet.

Hvis varen ikke er kommet frem til dig, fordi den er blevet væk i posten, skal du ikke være urolig. Webshoppen bære ansvaret for tasken, indtil den er kommet i din fysiske besiddelse.

Mvh.

Camilla

Skal jeg selv betale fragt på returvarer?

Fakta
Svaret er givet af Camilla Engel Post, der er chefjurist hos den danske certificeringsordning e-mærket, som arbejder for tryg og sikker nethandel. Camilla har arbejdet med familieret, it-ret og forbrugerrettigheder siden 2001.

Brevkassesvaret blev bragt første gang d. 16/11 2015.

Tilmeld dig Søndagsavisens nyhedsbrev

Søndagsavisens nyhedsbrev leverer alle de bedste historier fra avisen direkte i din indbakke.

*skal udfyldes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.